Czym też byłaby dziś polska motoryzacja bez Fiata 126p. Napewno ciężko byłoby sobie wyobrazic nasze Polskie drogi bez tak już kultowego autka. Fiat 126p pełnił różne funkcje, od pierwszego auta w którym zaczyna się swoją przygodę z motoryzacją, aż po samochód rodzinny, którym cała rodzina wraz z psem wyruszała na wakacyjne wyprawy.
Te wspomnienia skłoniły mnie do przypomnienia wszystkim jak przebiegała ewolucja "Małego Fiata", auta dzisiaj traktowanego przez większość jako żart.
Oficjalna prezentacja "Malacza" odbyła się 9 listopada 1972 roku w dwóch miejscach jednocześnie: na salonie samochodowym w Turynie a także na placu Defilad w Warszawie. W 1972r Fiat 126 zajął 6 miejsce w konkursie na samochód roku.Historia Polskiego Fiata 126 zaczyna się w momencie podpisania umowy miedzy koncernem Fiat S.A. i PHZ Polmot,
kiedy to Fiat zdecydował się na uruchomienie produkcji polskiej odmiany Fiata 126 - nazwanego 126p.
Na początku 1972 roku powstała Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Bielej, w której 6 czerwca 1973r zmontowano tu pierwszego Fiata 126p z częśći włoskich. W tamtych czasach pierwsze "Maluchy" kosztowały 69 tys. złotych.Pierwszy, była to równowartość ówczesnych 18 średnich pensji.
22 lipca 1973r nastąpiło oficjalne uruchomienie linii produkcyjnej, do końca roku powstało 1500 "maluchów".
Inni użytkownicy: aliasrosaagxvdagxddmaigashirajojoo20025joan666wozazhajnissandipandi987wirthualna
Inni zdjęcia: Up/Downgrade pamietnikpotwora0284838293959392827738495 elbee:) nacka89cwaBez ta szybka judgaf1489 akcentovaJa nacka89cwaJa patkigdNa tle Wisły :) patkigd:* patkigdPoznań sellieri