photoblog.pl
Załóż konto
Dodano: 19 KWIETNIA 2012

Bezdzietni Umrą Samotnie

Czy zastanawiałeś się drogi Czytelniku kto będzie pracował, gdy obecne pokolenie dobrze się bawiących dwudziesto i trzydziestolatków będzie na tyle stare, że nie będzie mogło się nawet podetrzeć? Spośród wszystkich moich polskich znajomych tylko ja mam trójkę dzieci. Nikt nie ma więcej. Dwójkę dzieci mają jeno dwie pary. Pary z jednym dzieckiem mógłbym policzyć na palcach obu rąk. A przecież mówimy o grupie ludzi liczącej grubo ponad setkę. Przypada na nich - i to w pełni wieku rozrodczego - zaledwie kilkanaścioro dzieci. Co się dzieje z tym krajem?

Według oficjalnych statystyk na jedną Polkę przypada około 1,4 dziecka - czyli w sumie 0,7 dziecka na osobę dorosłą. Doprawdy, nie wiem skąd tak dużo. Widać regiony wiejskie kompensują głupotę mieszczuchów. Ale to i tak jest tragiczna statystyka. Bezrobotne to nasze dzieci nie będą - co do tego mam pewność. Będzie wręcz za mało rąk do pracy. I tyle pozytywów.

 

Wiek emerytalny zostanie zapewne dodatkowo wydłużony, aby ZUS nie padł na twarz przy wypłacaniu ochłapów legionom staruszków, na których łoży niewielka grupka osób w wieku pracującym. Śmiech mnie ogarnia, gdy widzę swoich bezdzietnych kolegów i koleżanki. Czy oni nie wiedzą, że państwo nie zapewni im godziwej jesieni życia, a oszczędności zgromadzone w postaci pieniądza fiducjarnego są nic nie warte? Że będą umierać w samotności, w kartonie pod mostem lub w państwowej umieralni? Nikt się nimi nie zajmie, chyba że będzie ich stać na opłacenie prywatnej opieki. A opieka będzie droga - będzie wysoki popyt, a niska podaż... tak więc większość z nich czeka raczej smutny koniec.

 

Gdy im to wypominam, śmieją się. "Twoje dzieci będą pracować na nasze emerytury" - mówią. Odpowiadam wtedy, że tak, ich głodowe emerytury wypłacane od 80-tego roku życia będą sfinansowane przez niewielką część zarobków moich dzieci - ale pozostałe środki, wraz z rzeczami ważniejszymi - czyli rodzinnym ciepłem i opieką - pozostaną w mojej rodzinie. Jeśli Bóg da mi dożyć sędziwego wieku, będę dożywał swoich dni w otoczeniu wnuków, może nawet i prawnuków.

 

A w jakich warunkach Ty, drogi Czytelniku, będziesz odchodził z tego świata?

Oczywiście nie jest tak, że posiadanie dzieci zapewnia ich opiekę na starość. Są dzieci wyrodne, które nie odwdzięczają się za pracę włożoną w ich nakarmienie, odzianie i wychowanie, za nocną opiekę gdy były chore i wydawanie na ich potrzeby stosów pieniędzy. Są też źli rodzice, którzy nie potrafią obdarzyć dzieci miłością lub wychować ich na osoby życzliwe i niesamolubne. Ale przy odpowiednich metodach wychowawczych oraz większej ilości dzieci rośnie szansa na to, że będziemy mieli z nimi dobre relacje.

Na koniec jeszcze dodam, że najbardziej smuci mnie widok kobiet w podeszłym wieku, które nie mogą doczekać się wnuków. Ich rozrywkowe potomstwo spędza całe dnie w pracy, na imprezach i przed komputerem, jeździ na wakacje z rówieśnikami i korzysta z życia na wszelkie możliwe sposoby zachłystując się hedonistyczną antykulturą Zachodu. Pociesza mnie myśl, że owe stęsknione za nieistniejącymi wnukami nie-babcie odejdą z tego świata przed katastrofą demograficzną i nie będą musiały oglądać jak ich wypieszczone do granic przyzwoitości, zbydlęcone potomstwo oddaje ostatnie tchnienie pod płotem w kraju nielicznych młodych ludzi.

Oczywiście owym czarnym scenariuszom da się zaradzić. Wystarczy sprowadzić miliony muzułmańskich imigrantów, którzy będą robić za płacę minimalną i jeszcze się ucieszą, że dostają tyle pieniędzy. I każdy zrobi siódemkę dzieciaków - i za dwieście lat z Częstochowskich minaretów popłynie pieśń muezzina, katolicy i wyznawcy judaizmu żyć będą w gettach, a nieliczni już niewierzący, demokraci i homoseksualiści dyndać będą niewesoło na szubienicach Szariatu.

To który scenariusz gorszy, katastrofa demograficzna, czy islamska? A może... może zamiast rozpatrywać tę kwestię weźmiesz się, drogi Czytelniku, za zrobienie paru nowych Polaków? Gorąco zachęcam. I życzę przyjemności.

 

 

Zdjęcie: Jaworzynka, Śląsk Cieszyński, Październik AD 2011

 

Polecany link: Ludność Polski wg Wikipedii

Komentarze

~matimateo89 (część 3)
Życie jest zbyt krótkie, aby przedreptać je w miejscu. Zamierzam jeszcze przed 30-tką zobaczyć rozświetloną piątą aleję w Nowym Jorku, przespacerować się po japońskim parku przykrytym kołderką płatków kwitnących wiśni, chcę przenocować w lodowym hotelu w Finlandii i na własne oczy obejrzeć żyrafy biegające po Afryce. Czy to jest według ciebie "zachłyśnięcie się hedonistyczną antykulturą Zachodu"? Tego nie wiem. Natomiast wiem z całą pewnością, że posiadając dzieci, te wszystkie piękne marzenia pozostałyby jedynie pięknymi marzeniami. Kocham życie i nie pozwolę, żeby przeciekło mi przez palce : )
21/04/2012 0:13:08
Zobacz wszystkie odpowiedzi: 38
lassunslaufen "Wyznaczonym przez Boga na przywódcę Kościoła, Córko Buntu :)"
jedynym przywódcą kościola i to kościoła światowego jest Jezus...

"Nie, bo następcy Apostołów nie Ciebie wyznaczyli do tego :) Zresztą gdybyś znała Biblię, to byś wiedziała, że Św. Paweł Apostoł zakazał kobietom się mądrzyć na tematy religijne wobec mężczyzn :D On wręcz pisze, że masz się pytać o wyjaśnienie spraw religijnych swojego męża - już to widzę, skoro Twój przyszły mąż to katolski talib xD"
a wiesz, że nie można tworzyć świtych obrazów i rzeźb i modlić sie do nich? wiesz, że celibat jest niezgodny z Biblią? wiesz, że powolywanie sie na tradycje jak to robi KRK (Biblie nie ważna ważna jest tradycja ojców) tez jest nie zgodna z Biblia?

"BUHAHAHA. A wiesz, że Jezus obiecał, że będzie za rączkę prowadził Kościół aż do końca świata? Co znaczy tyle, że wracanie do wiary pierwszych chrześcijan byłoby pójściem wbrew woli Boga [ale dla Ciebie to nie pierwszyzna, jak już dowiodłem], bo po coś do tego momentu dziejów nas doprowadził."
poprosze o fragmenty Biblii ;)) bedzie prowadził, ale to nie znaczy, że człowiek ma prawo zmieniać prawo Boskie co robi KRK... jezus nie dał takiej wladzy ludziom stawiania się ponad Bogiem i wymyślaniu wlasnych zasad...
"Ale choćbyśmy nawet my albo anioł z nieba zwiastował wam ewangelię odmienną od tej, którą myśmy wam zwiastowali, niech będzie przeklęty!"(Gal.1:8).
29/04/2012 13:18:12
lassunslaufen w. Marka 7:6 BW
Odpowiedział im: Słusznie prorok Izajasz powiedział o was, obłudnikach, jak jest napisane: Ten lud czci Mnie wargami, lecz sercem swym daleko jest ode Mnie. (7) Ale czci Mnie na próżno, ucząc zasad podanych przez ludzi. (8.) Uchyliliście przykazanie Boże, a trzymacie się ludzkiej TRADYCJI ,I mówił do nich: Umiecie dobrze uchylać przykazanie Boże, aby swoją TRADYCJĘ zachować."
29/04/2012 13:18:16
vendee "co niby kosciol polskokatolicki, sterokarolicki mariawitow, koscioly utrechckie ] czy inne koscioly starokatolickie maja wspolnego z protestantyzmem?"

Jak to co? Ducha Buntu.

"pozniej Luter po wizycie w Watykanie powiedzial jedno: to jedno wielkie bagno... tam sa nawet specjalne burdele dla ksiezy!"

Na pewno nie kłamau, skoro dzisiaj to Lutrzy tolerują rozwody i seks-edukację, a katolicy nie tolerują. Po owocach ich poznacie!

"co do zasad morlanych praktycznie wszytskie koscioly protestanckie wyznaja to samo..."

W sumie tak, bo wyznają "róbta co chceta, byleśta wyznawali Jezusa, to będzieta zbawieni". Odważne podejście, ale trochę bezczelne.

"moj kosciol wybral sam Bog... nie bede dyskutowac z silą wyższą... i nie żałuje"

Bóg utworzył tylko jeden Kościół - więc nie wiem jak miałby pośród różnych kościołów wybierać.

"skoro w samej polsce tylko ze zloszonych i sprawdzonych przypadków wyszlo ze co dziesiaty ksiadz jest pedofilem... . za zachodzie okolo 70%..."

Teraz zaczynam myśleć, że trollujesz, bo nikt nie wypisywałby takich idiotyzmów na poważnie :D

"a weisz zę kosciol ta Sukcesje wymyslil sobie sam?"

Ciemna kobieto, sukcesja kapłańska istniała już w Starym Testamencie.
19/06/2012 0:57:54
vendee "jakby papież powiedział że jegoo matką byla Maryja a Jezus był Teletubisiem to też byś to uwieżyl czy raczej sprawdził w Biblii?"

Co ciekawe - nie mówi tego. W przeciwieństwie do protestantów, którzy cały czas nowe herezje sprzeczne z Biblią wymyślają, np. rozwody, śluby gejów, itp.

"jedynym przywódcą kościola i to kościoła światowego jest Jezus..."

To dlaczego nie idziesz do tego Kościoła, który założył 2000 lat temu, ale dobierasz sobie jakieś nowoczesne sekty?

"a wiesz, że nie można tworzyć świtych obrazów i rzeźb i modlić sie do nich?"

A wiesz, że już jest Nowe Przymierze, a nie Stare?

"wiesz, że celibat jest niezgodny z Biblią?"

Z pewnością niezgodny z nawoływaniami Św. Pawła Apostoła do celibatu, uhm.

"wiesz, że powolywanie sie na tradycje jak to robi KRK (Biblie nie ważna ważna jest tradycja ojców) tez jest nie zgodna z Biblia?"

Nic nie wiesz o nauce Kościoła widzę, gdyż Kościół uznaje oba te źródła za równoważne :P No i nie "tradycję Ojców", tylko Apostolską.

"poprosze o fragmenty Biblii ;))"

No jak, nie znasz "ja będę z Wami aż do skończenia świata"? Pełno takich fragmentów. I w Kościele katolickim mamy konkretne dowody - częste objawienia Jezusa oraz Maryi.
19/06/2012 0:58:19
vendee "to nie znaczy, że człowiek ma prawo zmieniać prawo Boskie co robi KRK..."

No jakoś Kościół katolicki nie uznaje rozwodów, a protestanckie seksoholiki tak. Kto tu zmienia prawo Boże?

"Ale choćbyśmy nawet my albo anioł z nieba zwiastował wam ewangelię odmienną od tej, którą myśmy wam zwiastowali, niech będzie przeklęty!"(Gal.1:8).

Dlatego Luter winien być przeklęty.

A co do ostatniego cytatu - to po prostu nic nie rozumiesz. Tradycja nauczana przez Kościół to nauki Apostołów, czyli nauki DUCHA ŚWIĘTEGO. Tyle, że niezawarte w Nowym Testamencie, ale pochodzące z innych źródeł. Ergo, bluźnisz przeciwko Duchowi Świętemu porównując Tradycję Apostolską z żydowską tradycją rabiniczną.
19/06/2012 0:58:23

~andrzejraczkiewicz Prześledziłem cały wątek i na początek powiem że ciekawi ludzie tu zaglądają a to już jest Twój sukces vendee, Twoje racje są z kategorii tych wyższych racji. W żołnierzu siedzącym w okopach tuż przed atakiem, toczy się walka wewnętrzna ze strachem, wychylę się to zginę ale nie wie on że jeśli zostanie to i tak zginie. Wielu tu wypowiadających to tacy którzy stracili ducha walki i wolą zostać w okopach, ale to nie ich wina, że morale społeczeństwa jest takie jakie jest. Namawianie kogoś by chwycił broń i wychylił się z okopu i naraził swoje życie to sprawa nie łatwa, dobry dowódca wie jak to zrobić, wie jak poprowadzić swoich ludzi w bój, umie obudzić w nich ducha walki, pokazać im cień nadziei na zwycięstwo. Zwykły żołnierz by walczyć musi mieć o co walczyć, o kromkę chleba, o dom i rodzinę, ale dowódca już walczy o idee, ale musi znać swoich ludzi by wiedzieć o co chcą walczyć by stali z nim ramię w ramię by razem swoje cele.
Ps Nie masz na stronie kanału subskrybcji rss, więc odpowiedź wyślij mi tu http://impresjonista.blogspot.com/
29/04/2012 11:41:11
vendee Dziękuję za miłe słowa :)
19/06/2012 0:40:24

~matimateo89 (część 2)
Oprócz tego trzeba doliczyć koszta alternatywne a więc np. czas który poświęcamy na pomoc dzieciom w odrabianiu prac domowych, który moglibyśmy wykorzystać na pracę, a więc zarabianie dodatkowych pieniędzy. No i jeszcze koszta pośrednie. Suma sumarum koszt wychowania jednego dziecka na pewno nie jest mniejszy niż 200 tysięcy złotych, dwójki 350 tysięcy itd. Tutaj źródło http://www.smith.org.pl/pl/files/Raporty/2008_Koszt_wychowania_dzieci_w_Polsce_a_podnoszenie_podatkow_posrednich.pdf
"Śmiech mnie ogarnia, gdy widzę swoich bezdzietnych kolegów i koleżanki. Czy oni nie wiedzą, że państwo nie zapewni im godziwej jesieni życia? Że będą umierać w samotności, w kartonie pod mostem lub w państwowej umieralni?".
Piszesz że masz trójkę dzieci, a więc łączny koszt ich wychowania będzie oscylował w granicach pół miliona złotych. Myślę że taka sumka w zupełności wystarczy twoim znajomym na wygodne przeżycie swojej emerytury, więc apokaliptyczne wizje które kreślisz są bezpodstawne. Jak myślisz, komu będzie za 20 lat bardziej do śmiechu - tobie czy im?
21/04/2012 0:12:45
Zobacz wszystkie odpowiedzi: 11
vendee Czyli nie chcesz robić dzieci dla obrony Ojczyzny?
25/04/2012 0:25:59
~matimateo Nie rozumiem co ma piernik do wiatraka, ale domyslam sie ze chcesz zmienic temat i zapytac jak ma sie moj 'bezdzietny' swiatopoglad do kwestii patriotyzmu, przyczyniania sie do ewentualnej obrony ojczyzny gdyby zaszla taka potrzeba itd.
Nie czuje sie silnie zwiazany z tym krajem. Urodzilem i przez kilkadziesiat lat tu zylem, wiec mam do Polski jakis sentyment, podobnie jak sie ma sentyment do samochodu ktorym jezdzisz od 20 lat, mimo ze co chwile sie psuje. Gdyby okazalo sie ze w Polsce robi sie niebezpiecznie, spakowalbym swoje wypracowane sztabki zlota i wylecial do Meksyku, zeby kontynuowac tam swoj spokojny zywot : ) Nie bronilbym tego kraju, bo zycie jest zbyt cudowne, aby tracic je na wojnie, nawet slusznej. Kazdy ma wlasna hierarchie wartosci. W szkole wbijalo sie nam do glowek, ze jedyny sluszny model to Polak-patriota, ktory bohatersko traci zycie w obronie ojczyzny. Na szczescie z wiekiem kazdy nabiera rozumu i moze samodzielnie ocenic ktora z wartosci jest dla niego najwazniejsza : )
25/04/2012 10:07:04
vendee Czyli przyznajesz, że niczym nie różnisz się od zwierzęcia, które chce tylko żyć spokojnie i z pełnym żołądkiem? :)
28/04/2012 16:17:22
~matimateo Takie porównania są niesprawiedliwe. Równie dobrze ja mógłbym napisać że niczym nie różnisz się od królika, który chce się mnożyć na potęgę, ale tak nie piszę. Owszem, chcę żyć spokojnie i dostatnie.
29/04/2012 15:08:41
vendee Ja nie chcę się mnożyć - Bóg mi kazał, a ja się go słucham.
19/06/2012 0:39:30

lassunslaufen 20% dzieci w Polsce żyje w skrajnym ubóstwie... to największa patologia w Unii Europejskiej i jedna z największych w Europie... jak chcesz pomóc tym dzieciom? Oprócz namawiania ich rodziców na dalsze rozmnażanie i powiększanie tej patologi?
22/04/2012 20:36:54
Zobacz wszystkie odpowiedzi: 11
~matimateo Wydaje mi sie ze istnieja w Polsce osrodki biedy, gdzie bezrobocie siega 30-40%, dzieci rodzone sa na potege, a jedyny sposob na przezycie to socjal. Ale nie mam dostatecznych argumentow na poparcie tej tezy, wiec nie bede jej szczegolnie mocno bronic. To tylko takie moje luzne przemyslenie.

Owszem, single beda jeczyli zeby zmienic im pieluche, ale te cudze dzieci beda w zamian dobrze oplacane, o czym juz dziwnym trafem nie wspominasz.
25/04/2012 10:24:10
lassunslaufen taaa ludzie posiadajacy jedno góra dwójke dzieci faktycznie może pracuje ciężej od osób bezdzietnych... ale mi tu chodziło o rodziny wielodzietne gdzie liczba dzieci to minimum 4-5... w takim przypadku niestety te dzieci sa na utrzymaniu państwa bo dwójka rodziców (o ile jeszcze dwojka pracuje bo w takich rodzinach to czesto nie pracuje nikt) nie jest w stanie ich nakarmić czy ubrać
25/04/2012 22:21:15
vendee A co mają robić rodzice 5 dzieci, skoro single im zabrali pracę, bo chciwy kapitalista woli zatrudnić kogoś, kto nie ma dzieci?
28/04/2012 16:09:08
~matimateo No właśnie - najpierw robimy 5 dzieci, a potem dopiero zastanawiamy się skąd wziąć pracę i pieniądze na ich utrzymanie. Kapitalistów zostaw w spokoju - to są ich prywatne firmy i ich święte prawo zatrudniać kogo chcą. Jesteś lepiej wykształcony, co ci daje przewagę na rynku pracy. Jesteś ładna/przystojny, co daje ci przewagę na rynku pracy. Masz małe wymagania finansowe, co daje ci przewagę na rynku pracy. Brak dzieci również daje przewagę. Przykro mi, tak po prostu jest.
29/04/2012 15:22:44
vendee Jeśli w dzisiejszym systemie przewagę daje coś, co sprawia, że za cztery pokolenia ten kraj zniknie, to chyba coś jest z dzisiejszym systemem nie tak, nie sądzisz? :)
19/06/2012 0:38:57

~matimateo (część 1)
Mam 23 lata, kończę studia, nie mam i nie zamierzam mieć dzieci. Dlaczego? To bardzo proste. Jestem młody, nieźle wykształcony, głodny życia. Patrzę na ludzi, którzy urodzili się w moim mieście, żyją w moim mieście i umrą w moim mieście. Paryż znają tylko z obrazków, Tokio w najlepszym razie z telewizji. Ci ludzie patrzą na wszystkie wspaniałości tego świata, wzdychają ciężko, po czym wyłączają TV i jadą odebrać dziecko ze szkoły. Nie dociera do nich, że to wszystko co widzieli za szklanym ekranem jest (a w zasadzie do niedawna było) w zasięgu ich rąk. Posiadanie dzieci jest zarówno pod względem finansowym, jak i organizacyjnym ogromną kulą u nogi. To jak motorówka, która nie może rozwinąć pełnej mocy, bo ciągnie za sobą ciężką kotwicę. Odnośnie organizacji życia sprawa jest raczej oczywista - jeśli mamy dzieci, nasza mobilność jest mocno ograniczona. Dzieci muszą się uczyć, więc nie możemy robić dłuższych wyjazdów ani się zbyt często przeprowadzać. Życie przestaje być spontaniczne, bo to dzieci wyznaczają rytm dnia. Natomiast jeśli chodzi o finanse - Centrum im. Adama Smitha obliczyło, że MINIMALNY koszt wychowania 1 dziecka w Polsce to 160 000 zł, dwójka dzieci to już około 280 tysięcy, a trójka 375 tysięcy, przy czym realny koszt jest wyższy, ponieważ wyliczenia nie obejmowały takich rzeczy jak np. wyjścia do kina czy kieszonkowego, a więc wydatków które wychodzą poza minimum, ale mimo to są standardem.
21/04/2012 0:12:12
Zobacz wszystkie odpowiedzi: 14
~matimateo Zaraz, zaraz... Rozmawiamy o demografii czy o sposobach na bezpieczne przechowywanie majątku? Równie dobrze mogę kupić nieruchomości w USA albo ziemię w Kanadzie. Powtarzam - to już czysto techniczny aspekt, który nie ma związku z tematem.

Tymczasem pozwolę sobie poprosić cię (już trzeci raz) o sprostowanie kłamliwych słów o mieszkaniu pod mostem w kartonie. Udowodniłem, że brak dzieci gwarantuje spokojną emeryturę.
29/04/2012 15:15:47
~ewika Trafiłam tu przypadkiem, ale matimateo powalił mnie na łopatki - "egoizm wyzwolony" Pierwszy raz w życiu czytam wypowiedzi tak samozakochanego dupka. Niewiem kim byli jego rodzice, ale może im podziękować, że mieli nieco inny światopogląd niż on. Życzę Ci człowieku, choć w twoim przypadku brzmi to może nadzbyt dumnie, aby pojawił się w twoim życiu jakis mały paradoksik, aby Ten Pan Bóg w którego nie wierzysz i masz go za przebrzmiałą nutę dał ci doświadczyc takiej formy niemocy w której człowiekowi prostuje się optyka. dzieci nie życzę. Dzieci to największy skarb świata i należą im się kochajacy rodzice a nie egoistyczny dupek... zresztą są już gumowe lale do zaspakajania pewnych wiadomych potrzeb tańszym kosztem, może niebawem bedą produkować gumowe dzieci,kiedy odezwie się zapomniany instynkt rodzicielski...no prawda zawsze pozostaje tańszy w utrzymaniu pies. Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań resztek zasuszonego serca.
04/05/2012 16:48:35
~matimateo Podsumujmy. Nie chcę mieć dzieci, a zatem:
- nie jestem godzin nazywać się człowiekiem,
- nie wierzę w Boga,
- moja optyka patrzenia na życie jest skrzywiona,
- jestem egoistą-dupkiem,
- nie mam serca.
http://29.media.tumblr.com/tumblr_lltzgnHi5F1qzib3wo1_400.jpg
09/05/2012 14:44:17
vendee xD
19/06/2012 0:36:21
vendee "brak dzieci gwarantuje spokojną emeryturę"

I smutną, spójrz na twarz tej starej celebrytki co nie wstydzi się zamordowania swego dziecka.
19/06/2012 0:37:10

~dobor78 Co z osobami, które z powodu choroby nie będę mieć nigdy swoich biologicznych dzieci. Nie spełniają też warunków, które są niezbędne do adopcji czy założenia rodziny zastępczej. Rozumiem, że wg. Ciebie ich życie nie ma sensu, bo nie będą mieć dzieci i umrą samotnie. Może lepiej niech popełnią samobójstwo już teraz, póki mają obok siebie jeszcze jakichs przyjaciół.
29/05/2012 14:20:08
vendee Po co tak dramatyzować? Przecież tacy ludzie mogą pracować dla dobra społeczności w inny sposób, np. modlić się.
19/06/2012 0:35:41

taxes Kompletny brak logiki w rozumowaniu. Będzie mniej ludzi i więcej pracy? Niby po co więcej miejsc pracy, skoro spadnie ilość konsumentów a zatem> zapotrzebowanie a zatem> produkcja ?
Gdzie w tym tekście krytyka osób pracujących na czarno? Gdzie krytyka emigrujących Polaków pracujących w innych krajach? Gdzie krytyka systemu płacenia podatków przez milionerów?

Tekst śmieszny. Wynika z niego, że trzeba zrobić jak najwięcej dzieci i to bez względu na to czy mamy pieniądze na wychowanie czy nie.
Cytując autora: "O, kolejny reprezentant kultu "Jakości Życia" :) Zresztą co się dziwić - jest to w Polsce religia dominująca. A ja mówię - biedyzm, biedyzm!".
Co na celu ma ten "biedyzm" ? Właśnie niech ludzie lecą za "jakością życia", to ich zmotywuje do zarabiania więcej, uczenia się by znaleźć lepszą pracę itd. Jak ktoś zarobi więcej to zapłaci większy podatek, co chyba bardziej ratuje "przyszłość emerytalną" niż wyzbycie się jakichkolwiek ambicji na rzecz "biedyzmu". Nie czekam na odpowiedź, bo będzie równie śmieszna co treść wpisu.
25/04/2012 1:40:16
vendee Logika jest dla kobiet i Elfów.

"Będzie mniej ludzi i więcej pracy? Niby po co więcej miejsc pracy, skoro spadnie ilość konsumentów a zatem> zapotrzebowanie a zatem> produkcja ?"

Będzie więcej pracy, bo w proporcji do ogólnej liczby ludności będzie mniej osób w wieku produkcyjnym, geniuszu.

"Co na celu ma ten "biedyzm" ?"

Biedę, a cóż innego? :D

"Nie czekam na odpowiedź, bo będzie równie śmieszna co treść wpisu. "

xD
28/04/2012 22:37:38
~executor Pan podatki widać pomylił logikę z lodami, zdarza się.
07/05/2012 20:58:03

daniodeserek Fajne ; 3
Mam do cb prośbę . mogłabyś/mógłbyś kliknąć lubię to pod tym zdjęciem jest to dla mnie ważne ; )
http://www.photoblog.pl/daniodeserek/121326770
26/04/2012 10:28:31
hokkin Fajnie ;ddd
wbijaj .
25/04/2012 13:54:25
~emper Dlatego tez na emeryturę odkładamy w złocie i nieruchomościach !
23/04/2012 9:14:58
vendee Jak dojdę do władzy, skonfiskuję majątek bezdzietnych.
25/04/2012 0:34:33

lassunslaufen Boże... a przepraszam za co wyżywić te dzieci? dzisiaj nawet rodzina gdzie pracuje i mama i tata majac jedno dziecko martwi sie o przyszłosc... w każdej chwili mogą stracic prace i co będą jeść? czyli według ciebie mamy stworzyć spoleczenstwo patologiczne gdzie ludzie mają po kilkoro dzieci których nie są w stanie wyżywić, ubrać, wyedukować... tutaj niema nic wspólnego zabawa... ludzie poprostu chcą skonczyć szkole (25 lat) wziąść ślub i zarobić troche pieneidzy by móc miec mieszkanie i jakieś warunki by te dzieci mieć. Chore byloby gdyby ludzie bezmyslnie rozmnażali się jak króliki nie mając na to warunków...
22/04/2012 15:10:15
Zobacz wszystkie odpowiedzi: 11
lassunslaufen no tak jest... można sobie marzyc o życiu z gromadką dzieci, ale trzeba pamietać, że jest to ciężkie na dzisiejsze czasy... tylko szaleńcy to robią... a potem my tych szalenców i ich dzieci musimy utrzymywać
22/04/2012 23:58:12
vendee Skoro mają na Was tyrać, to trzeba im pomóc na starcie :)
23/04/2012 0:18:41
~executor Kiedyś ludzie byli obiektywnie biedniejsi, więc nie powinni mieć dzieci wcale?
23/04/2012 12:16:19
lassunslaufen tylko na ogół ten start nie wychodzi... sytuacja ta na ogół się nie polepsza
23/04/2012 17:09:16
vendee Jak będą Cię cudze dzieci przewijać w domu starości, to zrozumiesz po co to było - i podziękujesz "szaleńcom" :)
25/04/2012 0:27:21

~kris przezabawny wpis
20/04/2012 17:41:53
vendee Zgadzam się, ale komentarze jeszcze ciekawsze :)
21/04/2012 15:02:39
~yori Twoje również są ciekawe, a co lepsze nie wnoszą nic do dyskusji, ani nie odpowiadają na komentarze. Moim zdaniem, jeśli pisze się blog, powinno się być otwartym na opinie innych i ewentualnie prowadzić dyskusje na poziomie, a nie pisać hasła typu "Co Ty wiesz o życiu". Taka osoba może tak na prawdę wiedzieć o życiu więcej niż Ty. Nie wiem czy jesteś katolikiem, ale jeśli tak to powinieneś zdawać sobie sprawę, że możesz kogoś zranić tego typu hasłami. A przecież "kochaj bliźniego swego jak siebie samego".

A teraz względem dyskusji. Moim zdaniem każdy powinien mieć prawo wyboru. Chce mieć dzieci, to niech je ma (jeśli potrafi zapewnić im godne życie i pełną miłości rodzinę). Jeśli nie chce mieć dzieci, to nie ma sensu go to tego zmuszać, bo chyba nie ma nic gorszego dla dziecka niż bycie urodzonym tylko po to by w przyszłości zarobić na moją emeryturę. Nie rozumiem też podejścia by wymagać od dzieci tego by "odwdzięczały się" za to że zostały urodzone, wykarmione, wykształcone. Jeśli będę mieć kiedyś dziecko, to nie będę miała wobec niego takich oczekiwań, po prostu będę go kochać, a co zrobi z życiem i jaki będzie mieć stosunek do mnie to jego wybór. Na chwile obecną zgadzam się z matimateo, chcę korzystać z życia, póki jestem młoda i mam możliwość. Jeśli przyjdzie czas na dzieci, będę mieć spokojne sumienie, że spełniłam przynajmniej część swoich marzeń.
21/04/2012 16:13:02
vendee Widzisz, jakiś czas temu uznałem, że dyskusja na argumenty - którą doprowadziłem do wysokiego poziomu - nie ma żadnego sensu, gdyż wybór światopoglądu jest dziełem emocji. Nawet u racjonalisty :) Więc nie ma sensu przekonywać kogoś do swoich poglądów, lepiej nimi po prostu epatować. Co do miłości bliźniego - próba obdarcia kogoś z jego złego światopoglądu to dość ważna część tejże miłości.
22/04/2012 23:06:17
~executor Czy ja wiem, czy aż tak bardzo emocji? A może czystej woli ;)?
23/04/2012 12:14:49
vendee Jak zwau tak zwau.
25/04/2012 0:26:24

luyza :)
23/04/2012 22:25:42
perun777 Zgadzam się w 100%, tylko że są 3 ale:
- ale trzeba mieć z kim te dzieci zrobić (a znajdź teraz odpowiednią kandydatkę - no i przełam własną nieśmiałość - dla mnie to mission impossible)
- ale drugie to po prostu trzeba lubić dzieci (ja nie lubię, chociaż sam kiedyś dzieckiem byłem, z drugiej strony może właśnie dlatego)
- ale trzecie to trzeba czuć w sobie tą odpowiedzialność za drugiego człowieka, a ja jestem zbyt nerwowy aby troszczyć się o małe dziecko, którego zachowania nigdy nie można być w 100% pewnym, a nie mam zamiaru skończyć jak Waśniewscy (zakładając co do nich tą bardziej "optymistyczną" wersję o wypadku).

Niemniej tym, którzy te 3 warunki spełniają życzę powodzenia i aby Bóg nad nimi czuwał :) Oby takich ludzi w naszym kraju było więcej, bo rzeczywiście niedługo możemy mieć tu zalew muslimów
21/04/2012 6:31:06
vendee Kto wie co przyszłość przyniesie... z tym ojcowaniem to też takie oczywiste nie jest. Dużo rzeczy się zmienia w człowieku gdy zostanie rodzicem.
22/04/2012 23:32:32

~maciek Dobry tekst,zgadzam się w 100 %
20/04/2012 18:24:01
vendee Pozdrawiam!
22/04/2012 23:31:46

syr616 ja mam 5 rodzeństwa, czyli w sumie jest nas szóstka w wieku od 21 lat do 2,5 lat ;)
osobiście też chciałabym mieć kiedyś 'trochę' dzieci ;D
22/04/2012 16:51:02
vendee Z natalistycznym pozdrowieniem! :)
22/04/2012 23:31:06

~gggg Ja bym w sumie chciał mieć dzieci, ale nie mam żony, ani widoków na nią, przynajmniej na razie :( Rodzice też by chcieli wnuki, ale co poradzić. :( Jest getto forever alone'ów i ciężko się z niego wyrwać, nawet jeżeli chcesz. Nie ma chętnej do potrzymania za rękę, a co dopiero do tak poważnych planów jak wspólne układanie sobie życia.
Nie wiem rzecz jasna, ile będę żył, czasem sobie mówię, skąd to wiadomo. Może i tak umrę w wieku 30 lat i zostawiłbym tylko narzeczoną w smutku?
A jeśli dożyję starości w samotności - liczę na Kościół. Albo będą mi coś tam dawać, albo Twoje dzieci wrzucą mi coś pod drzwiami do koszyczka :P Inna rzecz, że zawsze bywały osoby bezdzietne (nawet pomijając kler), nawet przy dodatnim przyroście naturalnym i jakoś żyły, nawet w czasach gdy nie było systemu emerytalnego w ogóle.
Tak poza tym wielodziecizm popieram - tak dalej i tak trzymać, kto tylko może. Gratulacje i powodzenia w dalszym powiększaniu!
21/04/2012 16:30:26
vendee Dziękuję. I cóż - nie każdemu pisane. Ale w przekazie publicznym trzeba generalizować, nieliczni zaś wyjątkowi - np. niepłodni lub po prostu nie mający szczęścia - muszą zostać wliczeni w koszta i udźwignięci w sumieniu.
22/04/2012 23:15:20

~annaw7 Znam wiele osób przed 30stką, które nie są w stanie samodzielnie się utrzymać (najczęściej humanistów po 2 fakultetach). Ledwo wiążą koniec z końcem dzięki pomocy rodziców. Sami pracują na umowach o dzieło lub zlecenie w call center. Dostają 6zł za godzinę pracy. Nie mają szans na to żeby wyprowadzić się od rodziców, bo kredyt na własną kawalerkę to szczyt marzeń. Moim zdaniem nie powinni tak bardzo się przejmować brakiem pieniędzy. Narobić 5dzieciaków i tyle. Bóg dał dzieci, to Bóg da na dzieci! A co! Najlepiej niech jeszcze wpadną w alkoholizm. Wtedy, z 5 dzieci, mają jakieś szanse na otrzymanie mieszkania od gminy. Caritas też pewnie pomoże. A na starość, jeśli jednemu z ich dzieci powiedzie się w życiu, będzie miał ich kto utrzymywać.
21/04/2012 15:07:29
vendee Sugerowanie, że z dziećmi nie można mieszkać u własnych rodziców.
21/04/2012 15:17:29
~executor Tak z 95% pokoleń ludzkości, po zrozumieniu treści powyższego wpisu albo popatrzyłoby się jak na krowę, albo wybuchnęło śmiechem. Własne (jeszcze własnościowe mieszkanie) jako warunek założenia rodziny - czego to ludzie nie wymyślą.
21/04/2012 19:46:04
~annaw7 Oczywiście, że można. Jednak są sytuacje, że jest to nadzwyczaj uciążliwe. Przyjaciele, o których pisałam mieszkają rodzicami i trójką młodszego rodzeństwa w 2 pokojach na 30 metrach kwadratowych. Gdyby wzięli ze swych rodziców przykład i zaludnili to mieszkanko jeszcze 4 dzieci, to dopiero byłoby wesoło! Drogi vedee, uwierz mi, że naprawdę są na świecie młodzi ludzie, którzy bardzo chcą mieć dzieci, ale nie stać ich na to żeby samemu się utrzymać. Są sfrustrowani i nie chcą skazywać swoich dzieci na podobny los. Skoro nie potrafią sobie radzić w życiu, może lepiej żeby nie przekazywali swoich genów dalej?
22/04/2012 0:05:30
vendee "uwierz mi, że naprawdę są na świecie młodzi ludzie, którzy bardzo chcą mieć dzieci, ale nie stać ich na to żeby samemu się utrzymać. Są sfrustrowani i nie chcą skazywać swoich dzieci na podobny los. "

Sranie w banie. Po prostu są kultystami "Jakości Życia" i nie chcą z niej zrezygnować dla wartości niższej od ich kultu - czyli dzieci. Choć to w sumie nie egoizm, bo przecież chcą, by ich dzieci również mogły korzystać z darów bożka "Jakości Życia". Co do "radzenia sobie" jako kryterium lepszości w przekazywaniu genów, to przyznam, że kapitalistyczna eugenika śmierdzi.
22/04/2012 23:10:52

~jannowak Hahaha dobre zrób sobie parobka(nawet kilku) a to, że nie chcesz skazywać dzieci na życie w takich czasach i kraju to mało istotne.Dobre k... mam nadzieje, że powiesz swoim dzieciom po co je zrobiłeś.
20/04/2012 19:10:12
vendee W sumie zrobiłem je głównie po to, by stworzyć prywatny oddział paramilitarny, ale ok, powiem.
21/04/2012 13:20:10
~perun777 Dobre, na to bym nie wpadł. Trzeba zacząć szukać żonę i zrobię sobie własną armię :D
22/04/2012 11:15:39

faaithful Jaka śliczna ;o
21/04/2012 19:21:27

Informacje o vendee


Inni zdjęcia: 137. atanaMój najlepszy kumpel bluebird11#1010 niepoprawnaegoistkaRusałka admirał na dobranoc :) halinam... maxima24... maxima24... maxima24Testowy wpis nigdyci... maxima24... maxima24