Akcja Anime "Shaman King" rozgrywa się podczas Turnieju Szamanów. Turniej Szamanów organizowany jest raz na pięćset lat i ma wyłonić najlepszego spośród szamanów, okrzykniętego mianem "Króla Szamanów". Wiem, że się powtarzam :[mruga]. Ale wróćmy do tematu. Szaman nie jest człowiekiem. Nie będę wam tłumaczyć kto to jest szaman. Podaję tylko, jakie są rodzaje szamanów:
Doshi
to szaman, który za pomocą specjalnych talizmanów doshi potrafi ożywiać i kontrolować duchy zombie taki zombie nazywa się kyonshi.Często wykorzystuje się kyonshi do noszenia bagażu,ciężkich rzeczy do towarzystwa oraz walki.
Nekromanta
podobnie jak doshi wykożystuje zmarłych(w postaci szkieletów), ale posiada nad nimi pełną kontrolę . Nekromanta pozyskuje moc również od śmierci. Nekromanci są bezlitośni nawet jak zwyciężą walke zabijają żywego przeciwnika.
Specjalna moc nekromanty to możliwość dotyku narządów wewnętrznych ofiary bez robienia dziur co sprawia niewyobrażalny ból
Lalkarz
używa duchów zaklętych w przedmiotach np.lalki,zbroje,miecze itp.
Szaman normalny
potrafi on łączyc się z duchem przez co jego siła,wytrzymałość itd. wzrasta. Są dwie formy jedności z duchem
Spirit Unit (jedność ducha) polega na tym, że szaman wprowadza do swojego ciała duch dzięki czemu statystyki szamana rosną.
Spirit Control (kontrola ducha) polega na tym, że szaman wprowadza ducha do jakiegoś przedmiotu np. miecza dzięki czemu moc przedmiotu rośnie.
Duchowe Medium
to nietypowy rodzaj szamana, ponieważ często nie posiada ducha stróża i ma moc czytania w myślach, przywołania jakiegokolwiek ducha z zaświatów oraz wyczuwa zło i dobro.
W tym Anime akcja ściśle wiąże się z pewnym specyficznym rodzeństwem (na zdjęciu) jest to Yoh i Hao (w anime Zeke) Asakurowie. Yoh to ten z krótkimi włosami, na pierwszym planie, zaś Hao z długimi na drugim. Hao jest główną negatywną postacią. Ma coś około tysiąc pięciuset lat. Oradza się co pięćset lat, aby wziąć udział w turnieju Szamanów i osiągnąć swój główny cel: oczyścić planetę ziemię z ludzi. Za każdym razem padało brutalnymi ofiarami wiele ludzi i słabszych od Hao szamanów. Zadaniem Yoh jest pokonać Hao. Mają mu w tym pomóc przyjaciele: Len Tao, Anna (jego narzeczona), Horo Horo,
Chocolove, Ryo, Faust, Morty Manta... Wiele jeszcze mogłabym wymieniać, jednakże dodam, że wszystkie te postaci będę po kolei omawiać. Dodam jeszcze uściślenie istoty Turnieju Szamanów, pobrane z portalu internetowego www.shamanking.dl.pl:
Turniej Szamanów to wielkie wydarzenie na światową skalę. Właśnie od niego zależy cała przyszłość świata i ludzkości, niezależnie od tego czy człowiek jest z nim związany bezpośrednio, pośrednio, czy tez nie ma pojęcia o jego istnieniu. Los każdego z osobna i wszystkich razem leży w ręku uczestników Turnieju. Rozgrywa się on zgodnie z tradycją równo, co 500 lat, jest koordynowany przez Wielką Radę Szamańską złożoną z głównie Apaczów. Chęć wystartowania może wyrazić każdy, kto posiada ducha stróża i chce zwyciężyć. Droga do dostania się do elitarnego grona tych, którzy zakwalifikowali się do walk wstępnych nie jest jednak łatwa, ani usłana różami. Konieczne jest zmierzenie się z jednym z sędziów wyznaczonym przez Wielka Radę. Warunkiem dołączenia do Turnieju jest jedno uderzenie wysłannika. Wszystko może wydawać się proste, ale to tylko pozory. Znaczna ilość chętnych kończy swoją przygodę właśnie na tym etapie rozgrywek. Wiele z ich marzeń zostaje pogrzebanych na zawsze, wiele żyć traci sens, a w sercach zwycięzców rodzi się wiele nowych celów i pragnień. Stawka idzie o tytuł Króla Szamanów. Triumfator będzie mógł połączyć się z Królem Duchów i zadecydować, co zrobi z absolutną władzą nad żywymi i umarłymi. Jego moc będzie wszechpotężna i nieograniczona, a każda decyzja niepodważalna. Walki są bardzo dobrze rozmieszczone w czasie i podzielone na rundy. Każda jest znacznie trudniejsza od poprzedniej, słabi muszą odpaść, aby Król Szamanów był zaiste wybrańcem losu i duchów. Po trzech walkach wstępnych wszyscy, którzy wygrali przynajmniej dwie z nich przechodzą do rundy drugiej. Jest ona rozgrywana w tajemniczym miejscu zwanym Dobie Village. Na jego odnalezienie Rada daje uczestnikom miesiąc. Wszyscy, którzy nie znajdą tej miejscowości lub nie zdążą dotrzeć tam w ustalonym terminie zostają bezwzględnie zdyskwalifikowani, bez najmniejszej możliwości odwołania się od tej decyzji bez względu na okoliczności. Turniej Szamanów jest niezmienny i choć niektóre rzeczy musiały iść z duchem czasu najważniejsze prawa, którymi się rządzi pozostały niezmienione od wielu, wielu wieków...
Proszę o komentarze! POZDRAWIAM WSZYSTKICH GORĄCO!!!:[damyrade]