Kolory nadwozia
* Zielony(groszkowy) L76
* Biały L74
* "Bahama Yellow" L208
* Żółty L60 (Safari)
* Meksykańska Czerwień L80
* Orzechowy L84 (pomarańczowy)
* Morelowy L61
* Oliwkowy L57
* Brązowy 612
* Kość słoniowa 234, L87
* Pistacjowy L67
* Niebieski L62
* Koralowy 515
Dane techniczne
* Rodzaj silnika czterosuwowy benzynowy
* Liczba i układ cyl. 4 w układzie rzędowym
* Pojemność silników/moc
o 1295 /1300/cm3/65 KM
o 1481 /1500/cm3/75 KM
* Prędkość obrotowa przy maksymalnej mocy
o sil.1300 - 5400 obr/min
o sil.1500 - 5400 obr/min
* Kolejność zapłonu 1 - 3 - 4 - 2
* Liczba biegów 4 + wsteczny , skrzynie 5. biegowe montowano po 1985 r
* Przeniesienie napędu na koła tylne
* Opony 5,60 SR -13 (dziś 165/80x13)
* Ciśnienie w oponach przód 0,17 MPa, tył 0,19 MPa
* Masa samochodu got. do jazdy 1040 kg
* Masa całkowita 1420 kg
* Maksymalna masa przyczepy bez ham. - 500 kg, z ham. - 1000kg
* Zdolność pokonywania wzniesień
o silnik 1300
bieg I 35% II 20% III 13% IV 6% wsteczny 36%
*
o silnik 1500
bieg I 41% II 23% III 14% IV 8% wsteczny 42%
* Wymiary w mm dł./szer./wys. - 4226/1630/1440
* Rozstaw osi w mm 2506
* Rozstaw kół przód/tył w mm 1298/1275
* Hamulce przód i tył tarczowe
* Poj. zbiornika paliwa 45 l
* Zużycie paliwa średnie
o 1300 - 8,2 l/100 km
o 1500 - 8,5 l/100 km
* nadwozie samonośne, 5-miejscowe, 4-drzwiowe, metalowe
* silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu napędza koła tylne
* średnica cylindrów x skok tłoka/poj. skokowa - 72 x 79,5 mm/1295 cm3 oraz 77 x 79,5 mm/1481
* moc maksymalna 65 KM - DIN przy 5600 obr/min
* stopień sprężania 8,8:1
* skrzynka przekładniowa 4-biegowa, całkowicie synchronizowana, sterowana dźwignią umieszczoną w podłodze
* zawieszenie przednie; górne i dolne, trójkątne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator, drążki reakcyjne
* zawieszenie tylne; sztywna oś tylna, dwa wzdłużne resory 2-piórowe, amortyzatory teleskopowe, drążki reakcyjne
* hamulce dwuobwodowe ze wspomaganiem, tarczowe na 4 koła, korektor siły hamowania przy osi tylnej, hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne
* ogumienie o wymiarach 165S-13
* masa własna pojazdu - 970 kg
* prędkość maksymalna - 155 km/h
* zużycie paliwa 10 l/100 km przy szybkości 110 km/h
* Fiat 125p "Jamnik" - specjalna przedłużana, 7-osobowa, 6-cio drzwiowa wersja Polskiego Fiata 125p, wykonana z okazji otwarcia Trasy Łazienkowskiej w Warszawie 22 lipca 1974r. Pomysłodawcą projektu byli Inż. Stanisław Łukaszewicz i Czesław Piechur. Projekt był przygotowywany w ścisłej tajemnicy. Fiaty "Jamniki" budowane były z 2 "normalnych" wersji kombi Fiata 125p poprzez zespawanie 2 karoserii, wzmocnienie podłogi, wydłużenie wału napędowego. Z modelu 125p Kombi wykorzystano zawieszenie ze względu na większą wytrzymałość. Jamniki zamawiane były również do celów turystycznych zarówno w wersji cabrio jak i ze sztywnym dachem przez biura turystyczne "Syrena" i "Wisła". Od 1979 Budowano też Polonezy "Jamniki". Do dzisiaj w prywatnych kolekcjach zachowało się niestety niewiele egzemplarzy tego niezwykłego pojazdu
* W czerwcu 1973 roku ośmioosobowa grupa pod przywództwem Sobiesława Zasady pobiła na tym samochodzie trzy rekordy świata w jeździe długodystansowej na: 25000 km, 25000 mil i 50000 km.
* Polski Fiat 125p był bohaterem serialu Zmiennicy, w którym zagrał jako taksówka WPT numer "1313".
* Pospolicie nazywany "dużym Fiatem" (w odróżnieniu od "małego Fiata" Polski Fiat 126p), "kanciakiem" lub "kantem" (ze względu na kanciaste powierzchnie blach), "kredensem" i bandziorem (ze względu na masywność bryły).
PRAWDZIWY KLASYK
(!)(!)