W 2005 roku na targach w Amsterdamie zaprezentowano odświeżoną serię XF. Był nią model XF105 widoczny na zdjęciu powyżej.
Zmiany przeprowadzono w trzech obszarach: na zewnątrz, w kabinie i w silniku.
Na zewnątrz zmieniono grill, oraz dolne światła przeciwmgielne (po dwa na każdą stronę), a także lustra.
Wewnątrz powiększono przestrzeń użytkową, zastosowano nową wielofunkcyjną kierownicę, a kabina w wersji Super Space Cab stała się największą kabiną wśród europejskich ciężarówek.
Poważna zmiana dotknęła również silniki. 12,6 litrowe zastąpiono nowymi jednostkami PACCAR MX o pojemności 12,9 litra i mocy do 510 KM.
DAF XF105 zyskał wielu zwolenników, a holendrzy pokazali się dzięki niemu z bardzo dobrej strony, o czym świadczy ponad 15 procentowy udział w rynku sprzedaży pojazdów o DMC powyżej 15 ton.
Model XF105 jest produkowany od ponad sześciu lat, co oznacza, że koncern PACCAR z pewnością już szykuje dla świata transportu jakiś nowy twór. Poprzednie modele swoje żywoty kończyły po 4-6 latach, a więc czekamy niecierpliwie na wieści z Eindhoven...
Inni zdjęcia: ttt bluebird11Bolczów elmarDla mnie już czwartek patusiax395Zapraszam! thevengefuloneKolejna wylinka pamietnikpotworaKaruzela Arka Noego bluebird11Zegar kolejowy ? ezekh114Blu-tu. ezekh114Przygoda na greckiej Evii 4/4 activegamesPrzygoda na greckiej Evii 2/4 activegames