photoblog.pl
Załóż konto
Dodano: 20 GRUDNIA 2014

Przypadek? Nie sądzimy

Siedzimy sobie przed komputerem myśląc nad kolejnym wpisem,

w tle gdzieś gra TV i na to wszystko reklama (zresztą jak zawsze)

i jak co praktycznie 2 reklama- środki przeciwbólowe, aktor bierze tabletke i po 3 sekundach zdrów jak ryba.

Jednak my tu nie o grze aktorów.

Zawsze sie zastanawiałam (Seba też podziela moje zdanie) jak w jednej reklamie z leku jest zadowolonych 99% Polek

i zamierza stosować tylko ten i zaraz w drugiej :Polki stosują tylko ten lek poleca go 98%. No ludzie.

na to wszystko w internecie znaleźliśmy wpływ społeczny a reklamy:

 

Reguły wpływu społecznego same w sobie nie są niczym złym. Przeciętny człowiek bardzo często w ciągu dnia korzysta z tych zasad, nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Problem dotyczy trudności odróżnienia naturalnego oddziaływania społecznego od tego tworzonego sztucznie w celu manipulacji i odniesienia korzyści, nie licząc się z interesem innych. Reguły Cialdiniego zyskały ogromną popularność w reklamie i marketingu. Niżej przedstawiono niektóre slogany wykorzystywane w reklamach oraz przykłady rozmów handlowych, które odwołują się do zasad wpływu społecznego:

1) Zaufały nam miliony klientek reguła społecznego dowodu słuszności,

2)Rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne reguła autorytetu,

3)Wyprzedaż ostatnich egzemplarzy reguła niedostępności,

4)Wybrała pani najlepszy produkt. Ja sama również kupuję ten płyn do tkanin reguła lubienia i sympatii,

5)Możemy się potargować. Ja trochę zejdę z ceny, a pan trochę obniży swoje wymagania reguła wzajemności,

6)Skoro już pani zdecydowała się na tę sukienkę, polecam do niej świetne pantofle reguła zobowiązania i konsekwencji.

 

Dwa pierwsza punkty jak dla nas najlepsze, reszta również dobra !

źródło:
http://portal.abczdrowie.pl/techniki-manipulacji

 

Pozdrawiamy cieplutko w wietrzny i pochmurny grudniowy dzień :)

A&S

PS: WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM :) !

Komentarze

~ciekawski fajny wątek poruszony :D
5 !
20/12/2014 15:19:56