photoblog.pl
Załóż konto
Dodano: 20 GRUDNIA 2014

2

Przedświątecznie cześć wszystkim poraz drugi :)

Między kolejnymi porządkami, zakupami i wypiekami jest parę "wolnych chwil"

które tym razem nie poświęcimy na odpoczynek :)

Zajmujemy się dalej naszym tematem

 

W badaniach wiarygodności nadawcy jako warunek skuteczności komunikatu uwzględnia

się formę przekazu jak np. zastraszanie, powoływanie się na inne źródła, rozbieżność informacji

z wcześniejszą opinią, wiedzą na ten temat, niezgodność (inaczej niekonkretnosć) traści informqacji,

z własną postawą nadawcy.Szczególnie wysoką wiarygodnością cieszą się oddziaływania nadawców

wyspecjalizowanych, charakteryzujących się fachowością i podobieństwem do odbiorcy.

Dotyczy to zwłaszcza specjalistycznych czasopism a w mniejszym stopniu teści adresowanych do konkretnego

audytorium określonego wiekiem zawodem itp. Od nadawcy wymaga się zdolności empatycznych- umiejętności

wczucia się w sytuację odbiorcy, zrozumienia jego problemów i sposobów reagowania.

Nadawca może być niekiedy postrzegany w podwójnej roli   jako niecieszący się uznaniem instytucji

i jako gwiazdor budzący zainteresowanie, otoczony nimbem sławy

(nimb-powszechne uznanie czyichś zasług, uroku, sławy np. poważanie) , 

umiejący nawiazać kontakt, posiadający odpowiednią aparycję.

 

Najbardziej skuteczne kanały w świetle badań laboratoryjnych

to komunikowanie bezpośrednie a w następnej kolejności TV Internet film, radio, i prasa.

Z badań terenowych wynika, że pewne treści przekazywane jednym kanałem są

lepiej przyswajane i silniej oddziałują niż w przypadku innych,.

Chodzi o dostosowanie ookreślonych  kanałów do odpowiednich treści.

tekst pochodzi z :

J. Gajda, Media w edukacji, IMPULS, Kraków 2004

 

Może zaraz pojawi się coś jeszcze?
Jakiś jeszcze jeden wpis, no ale zobaczymy co ciekawego znajdziemy

A&S