Przedświątecznie cześć wszystkim poraz drugi :)
Między kolejnymi porządkami, zakupami i wypiekami jest parę "wolnych chwil"
które tym razem nie poświęcimy na odpoczynek :)
Zajmujemy się dalej naszym tematem
W badaniach wiarygodności nadawcy jako warunek skuteczności komunikatu uwzględnia
się formę przekazu jak np. zastraszanie, powoływanie się na inne źródła, rozbieżność informacji
z wcześniejszą opinią, wiedzą na ten temat, niezgodność (inaczej niekonkretnosć) traści informqacji,
z własną postawą nadawcy.Szczególnie wysoką wiarygodnością cieszą się oddziaływania nadawców
wyspecjalizowanych, charakteryzujących się fachowością i podobieństwem do odbiorcy.
Dotyczy to zwłaszcza specjalistycznych czasopism a w mniejszym stopniu teści adresowanych do konkretnego
audytorium określonego wiekiem zawodem itp. Od nadawcy wymaga się zdolności empatycznych- umiejętności
wczucia się w sytuację odbiorcy, zrozumienia jego problemów i sposobów reagowania.
Nadawca może być niekiedy postrzegany w podwójnej roli jako niecieszący się uznaniem instytucji
i jako gwiazdor budzący zainteresowanie, otoczony nimbem sławy
(nimb-powszechne uznanie czyichś zasług, uroku, sławy np. poważanie) ,
umiejący nawiazać kontakt, posiadający odpowiednią aparycję.
Najbardziej skuteczne kanały w świetle badań laboratoryjnych
to komunikowanie bezpośrednie a w następnej kolejności TV Internet film, radio, i prasa.
Z badań terenowych wynika, że pewne treści przekazywane jednym kanałem są
lepiej przyswajane i silniej oddziałują niż w przypadku innych,.
Chodzi o dostosowanie ookreślonych kanałów do odpowiednich treści.
tekst pochodzi z :
J. Gajda, Media w edukacji, IMPULS, Kraków 2004
Może zaraz pojawi się coś jeszcze?
Jakiś jeszcze jeden wpis, no ale zobaczymy co ciekawego znajdziemy
A&S