Podwozie : Rama jest aluminiowa. W skład przedniego zawieszenia wchodzi widelec Showa up side down 43,
aluminiowe stopy z zaciskami radialnymi . Natomiast w zawieszenie tylnie wchodzi amotrtyzator
Sachs z regulacją tłumienia i napięcia sprężyny. Hamilec przedni to dwie tarcze 320mm ze stali inox,
zaciski radialne Brembo, cztery tloczki 34mm. Hamulec tylny wahacz tylengo koła z aluminium, pojedynczy amortyzator Sachs. Świetna charakterystyka silnika jest tylko tłem dla podwozia . Nawet w podstawowej wersji Aprilia wyposażona jest w przedni widelec Showa i amortyzator Sachs zachowuje sie fenomenalnie.
Fabryczne ustawienia sprawdzają się na torze, ale zawieszenie jest bardzo podatne na zmiany. Najważniejszę różnicą w stosunku do ubiegłorocznego modelu są nowe zzaciski, które są takie same jak w Ducati Panigale oraz system ABS.
Silnik: Oryginalna koncepcja użycia silnika typu V4 okazuje sie niesamowicie skuteczna.
Moc maksymalna może zawieść jedynie w bezpośrednim starciu z BMW S1000RR podczas jazdy na wprost.
Ogromnym plusem jest średni zakres obrotów. Motocykl do 10 000 obr./min. gładko wyciąga z głębokich złudzeń, żeby później pokazać efekt agresywnego przyspieszenia. Moc została zwiększona o 3 KM w porównaniu z ubiegłorocznym modelem.
Wymiary Aprili RSV4 APRC ABS 2013 :
Rozstaw osi to 1420 mm
Wysokość siodła to 845 mm
Masa własna 184 kg
Pojemność zbiornika paliwa jest o 0,3 litra mniejszy od tego w Hondzie CB500X, wynosi ona 17 litrów.
Pamiętajcie !
Elektronika,która jest zawarta w Aprili nie rozwiąże tego, że ktoś nie umie jeździć.
Nie radze obstawiać, że bez doświadczenia nie zaliczymy gleby. Nikt nie zostaje Mistrzem Świata wsiadając na RSV4 odrazu. Zapytajcie J.Lorenzo i D.Pedrosę.
/Yuuki