Silnik :
Jednostka napędowa to zupełnie nowa konstrukcja. Dwa cylindry ułożone w rzędzie posiadają łączną pojemność 471ccm. Średnia tłoka wynosi 67mm, natomiast skok 66,8mm.
Czopy wału napędowego ułożono co 180 stopni. Wałek wyrownoważający umieszczono
za cylindrami w celu optymalnego rozłożenia masy. Za cichą pracę silnika odpowiada miedzy innymi
przekładnia zębata z nożycowym kasatorem luzu międzyrębnego.
Podwozie :
Wszystkie Hondy CB500 bazują na stalowej, grzbietowej ramie. Średnia rur wynosi 35mm.
Jak zwykle skupiono się na centralizacji masy oraz zminimalizowaniu wibracji
przenoszonych na nadwozie. Układ jezdny składa się z klasycznego widelca bez możliwości
regulacji, oraz centralnego amortyzatora dającego możliwość dostosowania napięcia
wstępnego sprężyny. Rozmiar opon to 120/70 R17 i 160/60 R17.
Zawieszenie przodu to widelec teleskopowy, ktory ma 41 mm. Zawieszenie tyłu
to amortyzator centralny. Hamulec przedni to tarcza 320 mm, posiadająca dwutłoczkowy zacisk.
Hamulec tylny to tarcza 240 mm, posiadająca jednotłoczkowy zacisk
Wymiary:
Rozstaw osi wynosi 1421mm, wysokość siodła wynosi 810mm.
Natomiast waga całkowita gotowego do jazdy motocykla wynosi 194 kg.
Pojemność zbiornika paliwa to 17,3 litra.
Nie daj sie nabrać ! :
HONDA CB500X jest motocyklem typu adventure bardziej z nazwy niż charakteru.
Zawieszenie poradzi sobie po szutrowych drogach i utwardzonych polnych szlakach. Błotnych akcji nie polecam.
Cena takiego motocykla prosto z salonów to zaledwie 25 900 zł.
/Yuuki