W dniach 26 i 27 czerwca w Krakowie odbył się VII Małopolski Piknik Lotniczy. Na terenie Muzeum Lotnictwa Polskiego w Czyżynach, niemalże w samym centrum miasta, widzowie mieli okazję zobaczyć wiele ciekawych samolotów i akrobacji lotniczych... atrakcji poza awiacyjnych na "lądzie" również było wiele
... Dzięki uprzejmości ministra Obrony Narodowej Bogdana Klicha drugiego dnia pikniku na krakowskim niebie około godziny 15-ej pojawiły się "Biało-Czerwone Iskry" z ośrodka szkolenia lotniczego w Dęblinie "puszczając" dymy w naszych narodowych barwach.
TS-11 "Iskra"
W związku z przezbrojeniem w latach 50 lotnictwa myśliwskiego na samoloty odrzutowe, zaistniało zapotrzebowanie na odrzutowe samoloty szkolno-treningowe. Pierwszym odrzutowcem polskiej konstrukcji był TS-11 "Iskra" zaprojektowany pod kierunkiem inż. T. Sołtyka. Pierwszy prototyp został oblatany 5 II 1960r. przez inż. A. Abłamowicza. Dwa kolejne, wyposażone już w uzbrojenie, prototypy zostały oblatane w marcu i lipcu 1961r. Samolot wykazywał dobre osiągi, uwagę zwracała łatwość obsługi naziemnej, toteż szybko rozpoczęto produkcję seryjną w zakładach WSK-Mielec. Pierwsze "Iskry" trafiły do jednostek w 1963r.
"Iskry" w różnych wersjach używane są w Polsce do dnia dzisiejszego, choć coraz bardziej pilna staje się ich wymiana na nowocześniejsze samoloty. W pozostałych krajach byłego Układu Warszawskiego podstawowy sprzęt szkolny stanowiły samoloty Aero L-29 "Delfin", które wygrały w rywalizacji z polską konstrukcją. Oprócz Polski "Iskry" wykorzystywane są przez lotnictwo indyjskie. W 1975 lotnictwo Indii zakupiło 50 samolotów tego typu. Część wycofanych z eksploatacji TS-11 sprzedano za granicę, m.in. do USA, gdzie biorą udział w pokazach lotniczych. Samoloty tego typu były produkowane w WSK-Mielec aż do 1987roku.