W dniach 26 i 27 czerwca w Krakowie odbył się VII Małopolski Piknik Lotniczy. Na terenie Muzeum Lotnictwa Polskiego w Czyżynach, niemalże w samym centrum miasta, widzowie mieli okazję zobaczyć wiele ciekawych samolotów i akrobacji lotniczych... atrakcji poza awiacyjnych na "lądzie" również było wiele
... na murawie obok hangarów wystawowych demonstrowali swoje zbiory modelarze z Krakowskiego Aeroklubu.
...zdjęcie to dedykuję Rafałowi "uboot85" gdyż jest tu widoczny samolot którym się on bardzo interesuje, ten zielony z czerwonymi kołami jako znakami rozpoznawczymi. Jest to w pełni latający, akrobacyjny model - wierna miniaturowa kopia japońskiego myśliwca z czasów II Wojny Światowej Mitsubishi A6M Zero-Sen
Mitsubishi A6M Reisen (w kodzie amerykańskim "Zeke"' lub "Zero") podstawowy typ samolotu myśliwskiego Cesarskiej Japońskiej Marynarki Wojennej w okresie drugiej wojny światowej.
Właściwą nazwą japońską samolotu jest Reisen - skrót od Rei-shiki kanjM sentMki - "Myśliwiec pokładowy Typ 0". Cyfra 0 oznaczała końcówkę roku, w którym samolot wprowadzono do produkcji. Oficjalnym amerykańskim oznaczeniem kodowym było imię Zeke, jednakże znacznie większą popularność zdobyło angielskie tłumaczenie nazwy japońskiej, czyli Zero. Stało się ono popularne do tego stopnia, że także w Japonii spotyka się hybrydowe oznaczenie Zero-Sen.
Maszyny Mitsubishi A6M Zero-Sen zwane przez wojska alianckie Zeke, Hamp lub Hap brały udział w nalotach na Pearl Harbor w bitwie na Morzu Koralowym a także w bitwie o Midway. Podczas wojny inżynierowie cały czas pracowali nad ulepszaniem maszyn, zmieniając silniki wielkość baków, uzbrojenie, kształt skrzydeł. Ogółem wyprodukowano około 12 tys. tych myśliwców.
Mitsubishi A6M Zero-Sen był jednym z pierwszych myśliwców ze składanymi skrzydłami ułatwiającymi hangarowanie samolotów na pokładzie lotniskowca oraz jednym z najszybszych i najbardziej zwrotnych myśliwców II Wojny Światowej.
Najbardziej znana jednostką wojskową używająca myśliwca typu Mitsubishi A6M5 Reisen byli kamikaze. Jednostka ta została powołana w październiku 1944 roku w obliczu coraz większych i dotkliwszych strat w czasie walk. Jednostka ta zwana Shinpk tokubetsu kMgekitai w skrócie shinpk miała być specjalna jednostka szturmową. Ataki samobójcze, w których pilot do końca kontrolował lot maszyny miały być znacznie skuteczniejsze. W wyniku działania Boskiego wiatru zniszczono 56 i uszkodzono 273 jednostki nawodne wroga przy stratach własnych 3913 pilotów. Po wojnie jednostki zostały wycofane z użycia. Na świecie jest jedynie kilka myśliwców tego typy wciąż sprawnych, chociaż żaden z nich nie ma oryginalnego silnika Nakajima.