elo ziomki jak tam żyjecie?
Dziś Mazda 626
Mazda 626 po raz pierwszy została zaprezentowana w 1978 r. jako samochód klasy średniej, z napędem na tylne koła. W 1983 wprowadzono do aut nowe, posiadające większą moc silniki, a napęd przeniesiono na koła przednie. Samochód niemal natychmiast stał się bestsellerem.
Silniki typu Diesel wprowadzono do Mazdy 626 po raz pierwszy w 1984. Miały one moc 60 KM.
W roku 1988 pojawiła się kolejna generacja samochodów. Posiadały one silniki o pojemności 1.6 lub 2.0, 4 cylindry, 12 lub 16 zaworów. Samochody te wciąż są dość popularne w Polsce.
Ostatnia szósta generacja 626 o oznaczeniu seryjnym GF pojawiła się w sezonie letnim 1997 roku w dwóch wersjach nadwoziowych sedan i hatchback. Wersja kombi dołączyła do sprzedaży w styczniu 1998 roku. GF-ka zerwała z dotychczasową stylizacją poprzednika (model GE 1992 - 1997). Odtąd 626-ka charakteryzowała się m.in. kanciastymi liniami. Oferowano następujące wersje wyposażenia: Comfort, Exclusive i Sport wraz z następującymi silnikami: 1.8 (90 KM), 2.0 (115 KM i 136 KM) oraz silnikiem diesla 2.0 DITD (TDVI) o mocy 100 KM.
Pod koniec 1999 roku 626 GF przeszła gruntowny lifting nadwozia i wnętrza. Auto zyskało nowe reflektory przednie i tylne, zderzaki, wyraźniejsze przetłoczenia maski i zderzaków. Wewnątrz pojawiły się nowe tworzywa i obicia tapicerskie, dzięki którym poprawiła się jakość i ergonomia Mazdy. Również silniki zostały objęte modernizacją m.in. 2.0 DITD, który odtąd miał 110 KM.
W 2000 roku zaprezentowano Mazdę 626 MPS w topowej wersji z silnikiem o ponad 200 KM.
Kolejne generacje aut pojawiały się w latach 1992, 1997 i 2000. W roku 2002 produkcję modelu została zakończona. Następcą została Mazda 6.
Pozdro dla wszystkich:D:[damyrade]:[tanczy]:[luzak]
KOMENTOWAC:D:D:D:D:D