photoblog.pl
Załóż konto
Dodano: 16 WRZEŚNIA 2009

Alimenty

 

 

 Dlatego też ktoś mógłby mnie się spytać dlaczego tak usilnie ją krytykuje i tępię? Dlaczego jeśli w jakiejś organizacji/akcji itd. uczestniczy kościół to od razu ją krytykuje. Skąd się bierze moja zawziętość? Otóż ma to swoje powody. Niektóre są naprawdę błahe, natomiast inne są bardziej poważne.

Przede wszystkim zbyt dużo naczytałem się nasłuchałem o różnych aferach związanych z pedofilstwem wśród księży, którzy przecież powinni być ostoją moralności. Właśnie powinni, a jednak nie są. Uczęszczając na lekcje religii jako odpowiedź na pytanie: Dlaczego w kościele, który powinien być wyznacznikiem standardów moralnych i duchowych istnieje takie zjawisko jak sex z nieletnimi, matactwa finansowe itd.? usłyszałem, że księża są tylko ludźmi i jak każdy inny człowiek są kuszeni przez złego, a nawet bardziej ponieważ szatan szczególnie upodobał sobie ośmieszanie/osłabianie autorytetu przedstawicieli boga. Nie ukrywam, że takie wyjaśnienie nie bardzo mnie zadowoliło, bo przecież duchowni jako powinni być przygotowani na pokusy bardziej niż pospólstwo. Poza tym podatność na grzech swoją drogą, ale usilne ukrywanie tych zbrodni przez hierarchów kościoła i dawanie przestępcą uprawiającym pedofilię schronienia w Watykanie to już mocna przesada.

Ponadto denerwuję mnie to wszech wobec w kościele zakłamanie. Nie podoba mi się jak z ambony karcą grzeszników po czym sami czynią to co innym zabraniają. Nie twierdze, że sam jestem idealny i nie zdarza mi się czasem być hipokrytą, jednak nie robię tego notorycznie tak jak księża. Dodatkowo kościół podaję się za instytucję zaufania publicznego, a więc wypadałoby jakiś poziom utrzymywać (wyższy od obecnego).


Komentujcie :)

A jesli ktoś ma jakieś pytania do mnie niech pisze pm napewno odp pozdrawiam 

Komentarze

xwhisperx hm. ja nie chodzę na religię np. juz.
i ogólnie miej wyjebane na to xd
17/09/2009 9:15:18
pogodynkaa dlaczego w bibli nie ma dinozaurow ?:>
16/09/2009 22:51:38
kaate7 Ludzie... Coz, kazdy ma prawo do wlasnego zdania.
Moje? Ksieza to na prawde zwykli, przecietni ludzie. Znam kilku nie tylko na "Szczes Boze" ale tak normalnie, jako ludzi. Maja takie samo prawo do popelniania bledow. Kwestja tez jest taka czy Ksiadz ktory babra sie w pedofili naprawde ma powolanie. A za to juz Kosciol nie moze odpowiadac. Kazdy z nas ma wolna wole i moze robic ze swoim zyciem co chce. Ksieza tak jak kazdy Chrzescijanin szukaja Boga, watpia i maja prawo czegos nie wiedziec itp.
Co do spowiedzi. Przeciez nie spowiadasz sie Ksiedzu tylko Bogu, Ksiadz jest tylko posrednikiem. Co, lepiej by bylo gdyby Ksieza byli idealni, nigdy nie popelniali bledow i wszystko wiedzieli? Gowno prawda. Oni sa po prostu jednymi z nas. Gdzies w Pismie jest ze Szefu dziala czesto przez ludzi glupich, "niedoskonalych". I o to wlasnie w tym wszystkim chodzi.;)
16/09/2009 22:24:31
~optyymistyczna "Skąd ta nienawiść do KK???to przykre;p, że nie zauważasz dobrego."
Mam sie smiać, czy płakać..?
Masz racje, czytam od 4 lat gazete pdt. "Fakty i mity" i popieram Cie w 100 %.
Polska jest takim ciemnym i zacofanym krajem, ze po prostu płakać sie chce.
Po prostu czarna masa, Rydzyk i jego armia zacmiewają swoimi cherezjami ludzi którzy otworzą oczy w wieku 30 lat, i będą załowali tego, co mieli przed sobą. REligia niszzczy, potępia i rodzi nienawiść.
Pozdrawiam. : )
16/09/2009 21:51:42
martanina "...i dawanie przestępcą uprawiającym pedofilię schronienia w Watykanie to już mocna przesada."
Tu się zgodzę.
A tak btw, ile jest prawdy w piśmie świętym? Przez te ponad 2000 lat wieeeele zmieniali, właściwiej wontpię czy coś tam przechowało się oryginalne, bo księża robią z tym co chcą.

Ps. Ja się boję krzyża z wiszącym na nim człowiekiem, nie umiem spokojnie wejść do kościoła, prawie jak krytykowanie ^^]
Pozdrawiam mocno! :P
16/09/2009 20:25:44
kornely Poczytałam sobie to co tutaj zamieściłeś i śmiać mi się chce, Wiesz... Ja jestem wierząca, aczkolwiek wierząca w Boga (na co mam swoje powody), lecz w Kościół nie wierzę. Na msze nie chodzę, na religię też nie mam zamiaru. Jestem chrześcijanką, bo tak mnie wychowano, jednak na wiele spraw mam własne poglądy.
Tylko, że dotyczą one innych rzeczy.
Pedofilia wśród kapłanów? O rany! Wielkie mi halo!
Na całym świecie, w każdym kraju znajdzie się jakiś pedofil. Tylko, że o nich się nie mówi tak często jak o księżach. Jak sobie jeden zawoła jakiegoś ministranta pod sutanne to robią wielkie zamieszanie. A to sie zdarza raz na milion.
Mohery? Zgryźliwe babcie, które nie mają co robić z pieniędzmi. Skoro nie chcą przeznaczyć ich na głodujące dzieci, tylko na nowy samochód o. Rydzyka to ich problem. Tak jak było tu napisane- to kult jednostki, w który Kościół się jako tako nie miesza, a raczej potępia. Moherami się nie ma co przejmować- niedługo i tak umrą.
Moim zdaniem ważniejsze są takie rzeczy jak:
- nauka religii w szkołach (licząca się do średniej!)
- procesje przez miasto np. z okazji Bożego Ciała, na które Kościół ma pozwolenie bez żadnego czekania ( w porównaniu- grupa homoseksualistów lub innych mniejszości kulturalnych musi czekać baaaardzo długo na pozwolenie na taki przemarsz)
- chrzest, na który jednostka chrzczona nie ma wpływu,
- księża mieszający się do polityki itp.

Pozdrawiam!
16/09/2009 18:47:29
fajki jak widać coś musiało mnie tam zainteresować :)
16/09/2009 18:46:07
adversity2 Skąd ta nienawiść do KK???to przykre;p, że nie zauważasz dobrego.
16/09/2009 18:21:27
fakty za dużo się usprawiedliwiasz ; ] współczuję ci trochę
zamiast się tłumaczyć dlaczego jesteś ateistą, przekonaj innych argumentując za pomocą faktów - kogo - gdzie - w jakich okolicznościach - zgwałcili ; ]

ja chętnie wejdę z tobą w polemikę biblijną ; ] na moim photoblogu znajdziesz wpisy uwypuklające sprzeczności w piśmie świętym
16/09/2009 17:57:11
pyy182 No dzięki.
Ale nie rozumiem, po co bulwersować się na temat chrześcijaństwa.
Każdy ma prawo do wybrania własnej wiary.
To tak jakbyś kazał wegetarianinowi jeść mięso.
16/09/2009 17:31:07
slipknot Nie ma co się rozpisywać w komentarzu. Sam wszystko ująłeś w sam raz...
16/09/2009 17:24:20
ksiadzpawel Twoją reklamę z mojego bloga usunąłem. Czy mógłbyś mi wskazać stronę internetową, na której te Twoje straszne moherowe berety i ciemni obłudni księża obrażają ateistów i w wulgarny sposób szydzą z ateizmu? Trzeba uważać, czy czasem nie przypisuję się komuś choroby, na którą się choruje.

Bardziej prawdopodbne niż Twój ateizm jest dla mnie to, że Ciebie nie da się przekonać, że Bóg nie istnieje, inaczej byś tak zażarcie z Nim nie walczył. Ja nie wierzę w feniksy i dlatego mówiąc brzydko 'zwisa mi to', co o nich myślą inni, nie robię bloga, żeby ich o tym przekonać. Napisałeś, że ma być o życiu ateisty w tym kraju. Pozdrawiam :)
16/09/2009 15:31:59
oriflamme Mimo wszystko szerokim łukiem pomijasz fakt ile kościół dobrego robi dla tego świata. Nie uwzględniasz tego, że są również księża z prawdziwego powołania. To tak jakbyś stwierdził, że wszyscy ludzie są źli, tylko dlatego, że faktycznie zła jest więcej niż dobra.
Metodą obwiniania i wzajemnej hipokryzji nigdzie się nie dojdzie. Więc zamiast siedzieć na dupie z gorącym kubkiem kawy i wypisując te bzdury, byś się ruszył i spróbował zmienić coś w tym świecie? Nawet najmniejszy gest się liczy, przede wszystkim wobec osoby nam nieznanej, bo wtedy nie dość że pokazujemy własną kulturę osobistą, to i również dajemy tej osobie pewną podstawę do uwierzenia, że na świecie jest ludzi dobrych wcale nie tak mało ; )
Poza tym krytykujesz ciągle kościół łaciński, lecz np Twoja dzisiejsza nota nie dotyczy prawie w ogóle pastorów protestanckich. Tam celibat jest zniesiony i jest możliwość posiadania rodziny. Nie mówię, że tam nie występują zjawiska pedofilii, czy też innych skłonności materialno-fizycznych, lecz z racji na normalną możliwość budowania rodziny ten proceder jest o wiele mniej rozwinięty.
Jako ciekawostkę dodam, że kapłani katoliccy nie składają żadnego ślubu ubóstwa, a z punktu prawnego kapłan, to pewien urząd, tak że kapłan z zarobionymi pieniędzmi może zrobić co chce.
Pozdrawiam serdecznie ; )
16/09/2009 15:26:32
fcukyoumen taki miał być efekt tego zdjęcia .
16/09/2009 15:12:48
~edwina dziękować ;)

hmm..własciwie to się zgadzam z tym co napisałes..

pzdr
16/09/2009 14:34:28
~lilyanne nie bardzo rozumiem cel istnienia tego bloga, bo chrześcijan i tak nie przekonasz, tak jak i oni nie nawrócą Ciebie :) szanuję Twoje poglądy, ale uwierz, są też normalni wierzący, nie wszyscy jesteśmy "nawiedzeni" ;)
16/09/2009 14:31:32
olcia930 świetna notka :)
tylko w jakim celu zakładałes fbl - skoro wstawiasz jakies tam obrazki, równie dobrze mogłeś prowadzić bloga o tym na onecie :))
16/09/2009 13:18:13
outremer Każdy zostanie rozsądzony według zasług, według tego co robił. Każdy odpowiada za siebie i za innych. Zawsze złe i wypaczone zachowania zostaną ukarane wcześniej czy później i to nie jest efekt mojego idealizmu, tylko tego, że sprawiedliwość naprawdę istnieje :) Pozdrawiam! ;)
16/09/2009 12:33:25
martusss16 ; D
16/09/2009 12:18:41
lomors Ojj tak... Nienawidzę takich księży. Dla mnie człowiek, który sam doszedł do swojej wiary, a nie dlatego że mu matka od pierwszych lat opowiadała jak to jest w niebie, budzi u mnie od razu większy szacunek ;-)
Jakiś czas temu miałem z kolei zabawną akcję z księdzem (kiedy to jeszcze dało się mnie posłać do kościoła), który opowiadał o tym, że znał kiedyś tam ateistów. I Ci ateiści, po tym jak on poprowadził z nimi rozmowę, zginęli w niewyjaśnionych okolicznościach. Kazanie zakończył słowami "i oto jest kara boża..."
Ale pamiętajmy jednak, Bóg nas wszystkich kocha :-P:-P - tacy księża mnie rozwalają.
16/09/2009 11:30:48